معرفی شهر استانبول


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : شنبه 9 تير 1403
بازدید : 4
نویسنده : mozhgan

استانبول، کلان شهر پرهیاهو و محبوب کشور ترکیه است که سالانه میلیون ها گردشگر را از سراسر دنیا به خودش جذب می‌کند. شهری که با وجود گرانی دلار و سفر، همچنان ارزشش را دارد که بلیط هواپیما ارزان استانبول را تهیه کنید. انواع دیدنی های تاریخی تا مراکز خرید ارزان استانبول، شما را سرگرم و شگفت زده خواهد کرد.

همان طور که احتمالا می‌دانید استانبول، شهری میان دو قاره آسیا و اروپاست! شهری که با پل معروف بسفر دو قاره را به هم متصل می‌کند. به این ترتیب با عبور از روی بسفر از محله های آسیایی به محله های اروپایی شهر می‌رسید. شهر استانبول وسعتی در حدود ۲۵۷۶ کیلومتر مربع دارد و جمعیتی برابر با ۱۵۲۱۴۱۷۷ نفر در این شهر سکونت دارند.

سایر مقالات : مای سفر

راه های دسترسی به استانبول

راحت‌ترین راه برای رسیدن به استانبول، استفاده از مسیر هوایی و پروازهای ورودی مستقیم به این شهر با خرید بلیط استانبول است. اگر از تهران راه می‌افتید، نزدیک دو ساعت در راه خواهید بود.

اگر به دنبال ارزان‌ترین راه هستید، می‌توانید سوار اتوبوس یا قطار تهران استانبول شوید. البته استفاده از این روش بسیار هم زمان بر است و بیش از یک روز در راه هستید.

اگر هم می‌خواهید یک روش ماجراجویانه را در پیش بگیرید، می توانید ابتدا با قطار خود را به شهر آنکارا برسانید و سپس با هواپیما یا قطار، از آنکارا به استانبول بروید. فراموش نکنید قیمت بلیط چارتر استانبول را هم چک کنید.

راه های دسترسی از فرودگاه استانبول به مرکز شهر

فرودگاه استانبول حدودا فاصله ای ۴۵ کیلومتری از مرکز این شهر دارد. برای خروج از فرودگاه و دسترسی به استانبول از این راه‌ها استفاده کنید:

• اتوبوس: فرودگاه استانبول اتوبوس‌های ویژه ای به مقصد نقاط متفاوتی از شهر استانبول دارد. بنابراین فرقی نمی کند اقامتگاه شما کجاست، بسته به محلی که رزرو هتل استانبول را انجام دادید اتوبوسی که بایستی سوار شوید متغیر است. بسته به آن که مقصد شما کدام یک از مناطق استانبول است، اتوبوس موردنظر شما هر ۱۵ تا ۴۰ دقیقه از فرودگاه حرکت می‌کند و البته کرایه متفاوتی پرداخت می‌کنید. اگر مقصد شما مرکز شهر باشد، با این اتوبوس ها در حدود یک ساعت و نیم در راه هستید و کرایه ای برابر با ۱۸ لیر می‌پردازید.

• تاکسی: کرایه تاکسی‌ها از فرودگاه استانبول تا مرکز شهر حدود ۲۰۰ تا ۲۵۰ لیر می‌شود. البته فراموش نکنید که این کرایه در شب‌ها و در صورت انتظار راننده تاکسی و داشتن حجم بالای چمدان و بار، افزایش خواهد داشت.




مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مجله سلامتی و آدرس salamatmag.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com